DNB og klarspråk

desember 22, 2015

Når jeg skriver til DNB får jeg dette automatiske svaret.

Vi takker for din henvendelse.

Henvendelsen din vil bli behandlet fortløpende av en saksbehandler hos oss, og
du vil få svar så snart som mulig innenfor våre åpningstider.

Vennligst ikke besvar denne henvendelsen.

Med vennlig hilsen
DNB Bank ASA
Cresco

Henvendelse er ikke et godt ord. Det fins ikke på nynorsk og på bokmål er det lett å skrive noe annet. For en dyslektiker er det vanskelig å lese. Kontakt er et kort og godt ord.

Det er mye unødig informasjon i denne korte teksten. Trenger jeg å vite at jeg får svar «innenfor våre åpningstider». Jeg ønsker bare svar, når som helst.

Jeg mener denne teksten er klarspråk.

Takk for e-post.

Du skal får svar i dag eller i morgen.

Denne teksten er sendt ut av vår datamaskin. Den mottar ikke svar.

Med vennlig hilsen
DNB Bank ASA
Cresco

 

´

Legg igjen en kommentar

