Teknologi for aktivisering, konkretisering, motivasjon, variasjon og relevans

november 22, 2012

Nå er lesbarheten svært nært byråkratnivået. Det er ikke rart, det er Kunnskapsministren som snakker.

Teknologi for aktivisering, konkretisering, motivasjon, variasjon og relevans
Kunnskapsministeren mener at når det er lagt opp til metodefrihet i læreplanen fordrer dette høye krav til skolene og lærerne om å velge hensiktsmessig tilnærming til faginnholdet. Hun understreker at teknologien gir muligheter for aktivisering, konkretisering,  motivering, og gir variasjon og relevans i fagene. Dette må vi utnytte enda bedre, sier kunnskapsminister Kristin Halvorsen.

Hun fremhever at Senter for IKT i utdanningen er etablert og fått en særdeles viktig oppgave av regjeringen: å sikre en kunnskapsbasert poltikk (min utheving) på området og understreker at en viktig rolle for senteret er å nå ut til sektoren og være en pådriver innen feltet IKT i utdanning.

http://iktsenteret.no/aktuelt/kunnskapsministeren-mener-digitale-verktoy-er-avgjorende-ruste-elevene-fremtiden#.UK6UNoWoccx

Jeg har ikke noe i mot skrivefeil. Jeg produserer ofte mange slike, men jeg legger merke til at Senter for ikt i utdanningen ikke bruker stavekontroll.

Advertisements

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

%d bloggers like this: