Ordboktips

desember 15, 2010

I gamle dager, altså for noen måneder siden, kopierte jeg teksten jeg skrev og limte den inn i Word. Brukte ordlista. Rettet ordene. Kopierte teksten igjen. Limte den inn igjen i e-posten. Men det var i gamle dager.

Det aller meste jeg skriver nå, skriver jeg på i nettleseren. Derfor har jeg lagt til stavekontrollpakken til Firefox.


https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/language-tools/

Jeg har stavekontroll på nynorsk, bokmål og engelsk. Stavekontrollen er så rask at jeg bytter fort språk om det bare er et engelsk ord jeg er usikker på. Stavekontrollen virker i på Facebook, i blogger og i kommentarfeltene til bloggene. I det hele tatt overalt hvor en ferdes på nett, unntatt i læringsplattformen It’s learning. Det er det få i skoleverket som bryr seg med.

Én kommentar to “Ordboktips”

  1. Wow, akkurat som du vet, gjennom Yahoo bloggen, og utdanning isin sanne betydning. Jeg ville være forsiktig i Brussel. Jeg vil videreføre dette i fremtiden for de som takk. Mange vil ha nytte av å skrive. Takk

Legg igjen en kommentar

