Kjære fremtidig arbeidsgiver

september 29, 2009

Du har nå fått min søknad og min cv, og jeg regner med at også du vil finne tilleggsopplysninger om meg på nettet. Linkediniam, Google og pipl er dine gode hjelpeverktøy. Du vil se at jeg har hatt et langt digitalt nettliv, og når du nå kjenner mine avatar-navn vil finne alt hva jeg har skrevet på nettforum fra jeg var liten til nu. Jeg vil si at jeg nu har forandret sprogbruk og sjelden skriver forkortelser og avslutter aldri en setning med mange utropstegn. Meningene jeg ga utrykk for mange år siden har jeg ikke lenger. Jeg er nu voksen og mener det er best ikke å ha noen meninger.

Jeg har nu meldt meg inn i Motstandernes Avholdsforbund og vil derfor si at de skåle- og drikkevideoen du finner av meg på  Facebook, gir et uriktig bilde av meg. Bildet av meg på kne foran klosettskålen er autentisk, men det vises ikke så tydelig at det er lommeboken jeg leter etter.

Mange har tidligere tolket bildet fra campingplassen, hvor vi sitter med rispiper, helt feil. Rispiper var de  billigste pipene en kunne kjøpe før i tiden. Nu røker jeg ikke i det hele tatt.  Snus spiser bare når jeg sitter på do.

Når vi snakker om bilder, så vil jeg bare si følgende. Bildeserien av meg i en seng med fire nakne damer, er tatt helt ut av sammenhengen. Bildene ble lagt ut på nett av en av damene, fordi hun likte måten lyset falt på henne. Resten av bildene som kan sette meg i et dårlig lys, er lagt ut av min x-kone. Min xx-kone har blogget mye om meg fordi hun trodde det var en måte å få motorsykkelen tilbake på.

Det er lett å forveksle meg med en person fra Etiopia på grunn av navnelikheten, men det er ikke meg. Jeg liker riktignok å være brun. Mine venner sier at jeg har atletisk kropp og en baryton stemme.

Helt til slutt vil jeg be om du ser bort fra mitt norske statsborgerskap og vurder meg som kandidat til jobben som president for de forente amerikanske stater.

8 kommentar to “Kjære fremtidig arbeidsgiver”

  1. evabra said

    Takk for en hyggelig lesestund med god ironi 🙂

  2. Fredrik said

    Veldig morsom lesing og spot on! Godt jobba 😉

  3. […] og hva som ikke er greit å publisere (Kjell Aril Welde har et lesverdig blogginnlegg i så måte; Kjære framtidige arbeidsgiver). Det som jeg ikke syntes var like greit var at jeg bl.a er markert med hvor jeg bor i kart – […]

  4. Ironien skulle være lysende klar. Eva tenker videre på sin blogg.

    Jeg har ikke tenkt ferdig. Det er sikkert et godt råd å legge igjen gode digitale spor. Men jeg liker ikke falskhet og vet samtidig hvor farlig sannhet kan være.

  5. hans vangli said

    hehe denj va jo litt genial

  6. MrMuggles said

    Dette var jo en festlig liten tekst, kreativt og innholdsrikt, takker 😉

    • 23om20 said

      Artig at teksten fortsatt leses. Jeg følte meg litt «verdensberømt» ettermiddagen etter at jeg skrev teksten. Et lite dusin twitret om den. Neste dag var jeg like ukjent.

  7. […] The busiest day of the year was February 2nd with 57 views. The most popular post that day was Kjære fremtidig arbeidsgiver. […]

Legg igjen en kommentar

