Den siste CD-en

desember 29, 2008

Noen skønner det, noen skønner det ikke. Skole og bibliotek skjønner at datateknologi forandrer verden og dermed også deres virksomhet. Musikkselskapene vet ikke hvordan de skal forandre seg. I stedet bruker de penger på rettsaker mot ungdom som vet hvordan musikk bør distrubueres.  Selskapene bør lage modeller for musikksalg på en ny måte.  Nedefor er klipp fra Computerworld.

Mobile tjenester

Musikkselskapene vil tjene mye på å fjerne kostnader til cd-distribusjon, og flytte dem til et brenn-selv prinsipp, hvor forbrukeren brenner cd-ene hjemme. Da blir det lettere for bransjen å svare på etterspørsel uten å distribuere store mengder av cd-er, samtidig som kostnadene kuttes i produksjon, distribusjon og lagring.

De frigjorte resurser kan bransjen bruke på å lage nye modeller for musikksalget gjennom de andre kanalene. Fokus bør ligge på lansering og reklame på nettet, bruk av sosiale nettverk, online salg og mobile musikktjenester.

– Musikkbransjen er konservativ og komfortabel med sin gjøremåte å lansere cd-er og rette markedsføringen på dette. Det er vanskelig å gi opp. Men realiteten er at den nye digitale generasjonen vil ha valgfrihet og tilgjenglighet, sier McGuire.

Advertisements

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

%d bloggers like this: