Sanatoriet

oktober 23, 2008

Du har sikkert også opplevd det: lenkefristelsen. Med to klikk er du et annet sted.

«Sanatoriet!», roper jeg, jeg er konduktør på Kjelsåstrikken. Høsten er kommet og gule lauv på skinnegangen gjør den sleip.  Er det innbilling eller hører jeg alltid et lite sukk fra passasjerene når jeg roper, «Sanaoriet!» Som innflytter har jeg vært nødt til å pugge stoppesteder. Hvorfor  stoppestedet heter Sanatoriet vet jeg ikke. Nå – tredve år senere – vet jeg.

Sanatoriet

http://www.abm-utvikling.no/tverrsektorielt/hotspot/vonde-minner-fra-grefsen-barnesanatorium.html

Legg igjen en kommentar

